Jak utrzymać swoje cele?

2017-10-06 Jak utrzymać swoje cele?


To jeszcze nie czas na postanowienia noworoczne (chociaż warto je planować z wyprzedzeniem), ale sportowe przyrzeczenia składamy sobie cały rok. Chcemy ćwiczyć codziennie, chodzić na siłownię, znajdować motywację i dobrze wyglądać. A jak w tym wszystkim wytrwać?

#1 Oceń siły na zamiary

Z doświadczenia wiem, że lepiej jest założyć nieco mniej, a potem przebić samego siebie niż odwrotnie. Nic tak nie frustruje, jak niezrealizowane cele. Chcesz schudnąć 15 kilogramów? Załóż, że 10 wystarczy, a później zrobisz kolejny krok. Twoje założenia fitness powinny być realne, bo to daje porządnego kopa, aby nie stać w miejscu, ale się ruszać. Nie inaczej rzecz ma się z samą realizacją celów. Jeżeli wiesz, że nie dasz rady wstawać o 5 rano, by biec na siłownię, nie wmawiaj sobie, że „od jutra tak będzie”. Może uda się raz czy dwa wstać i zaliczyć trening, ale nie to jest sukcesem. Sukcesem jest systematyczność. Wystarczy, że przeanalizujesz swój rozkład dnia i znajdziesz na ćwiczenia taką porę, która będzie „bezpieczna”. Żelazny, konsekwentny grafik treningowy jest trudny tylko przez pierwsze tygodnie. Później staje się czymś oczywistym! Skup się więc właśnie na początkach!

#2 Rozpisz swój plan

Przyda się kalendarz i prosta rozpiska, przynajmniej w pierwszej fazie podjętych wyzwań. Zobacz, czy jesteś w stanie zrealizować swoje własne cele tygodniowe. Widzą to na papierze, łatwiej ci będzie planować inne rzeczy. To działa!

#3 Nagradzaj i doceniaj siebie

Każdego dnia potrzebny jest moment, w którym poświęcasz uwagę wyłącznie sobie i swojemu samopoczuciu. Kiedy każdy trening jest dla ciebie wyzwaniem, a efekty mają dopiero przyjść, wmyślaj jak najlepsze formy relaksu. Nie wiąż ich z jedzeniem, bo to tworzy złe nawyki. Wyjście do kina, kupno kosmetyków, ubrania, nowych butów (odzież sportowa zawsze sprawia radość!) – to tylko kilka pomysłów. A może pobyt w SPA lub po prostu domowa pielęgnacja przy relaksującej muzyce? Każda nagroda, jaką sobie obiecasz sprawia, że od razu bardziej ci się chce. Nagrody dodają otuchy i pozwalają zobaczyć sens w założonych celach.

#4 Znajdź dla siebie najlepszą siłownię

Miejsce, w którym ćwiczysz, powinno dawać ci poczucie komfortu. Odpowiedni sprzęt, czystość, sympatyczna obsługa, dobry dojazd, godziny otwarcia – wszystko ma znaczenie. Niech to będzie miejsce, do którego chcesz wracać. Dla wielu osób siłownia, poza pracą, to drugi dom.

#5 Sport nie musi być samotny

Szukaj wsparcia, gdzie się da. Trenuj z kimś, kogo znasz, poznawaj nowe osoby. Bądź na „ty” z ludźmi na recepcji w siłowni i stałymi bywalcami. Kiedy bardzo nie chce ci się iść na trening, zadzwoń do kogoś, wygadaj się, poproś o motywację. Nie zamykaj się w sobie, bo to najlepsza droga do tego, bo odpuścić.

#6 Nie spoczywaj na laurach

Idź za ciosem. Niech każdy mały cel będzie rodził kolejny. Krok po kroku, siłownia, sport, zdrowy styl życia, staną się twoją codziennością. Właśnie to jest największym sukcesem!