A jak ty możesz zahamować epidemię otyłości?

2017-10-19 A jak ty możesz zahamować epidemię otyłości?


24 października przypada Światowy Dzień Walki z Otyłością. To już nie żarty ani nie problem Stanów Zjednoczonych. WHO oficjalnie potwierdza, że w Europie mamy epidemię otyłości, a tendencja jest wzrostowa. Nie pomaga promocja zdrowej żywności, klubów fitness ani nawet globalna moda na bieganie. Czy jest coś, co każdy z nas może zrobić, aby zatrzymać ten proces?

#1 Uwierz, że sport jest dla każdego

Nie ma znaczenia, ile ważysz, ile możesz osiągnąć i jak wyglądasz w stroju sportowym. Każdy człowiek powinien być aktywny fizycznie i każdy może znaleźć dziedzinę, w której poczuje się dobrze. Możesz chodzić na zajęcia fitness, ruszać się na zumbie, maszerować na bieżni albo próbować jogi – wszystko przyczyni się do poprawy stanu zdrowia. Twoje ciało będzie ci wdzięczne! Nie oczekuj zrzucenia zbędnych kilogramów w kilka tygodni. Po prostu włącz sport do swojego życia, jako stały element rozkładu tygodnia

#2 Czytaj etykiety

Kupowanie żywności musi być świadome. Jeżeli wrzucasz do koszyka, co popadnie, najprawdopodobniej zjadasz mnóstwo chemicznych dodatków oraz cukru, który dosypywany jest nawet do suszonych owoców. To od ciebie, jako konsumenta, zależy, czy będziesz mieć kontrolę nad jakością żywności, którą serwujesz sobie i bliskim. Pamiętaj: czytaj etykiety każdego produktu, jaki kupujesz. Z czasem wejdzie ci to w nawyk!

#3 Gotuj dla siebie

Wydaje ci się, że samodzielne przyrządzanie posiłków jest zdecydowanie zbyt czasochłonne? Pamiętaj, że twoje zdrowie jest bezcenne. Nie idź na łatwiznę, ale zrób dla siebie coś dobrego. Upiecz swoje własne pieczywo, przygotuj zdrowe słodycze bez rafinowanego cukru, pij domową lemoniadę zamiast słodkich napojów gazowanych. Twój organizm szybko zauważy różnicę!

#4 Kontroluj swój czas

Jeżeli wmawiasz sobie, że nie masz możliwości pójścia na siłownię i zrobienia treningu, to znak, że nie masz czasu na własne zdrowie. Zapewne w późniejszym czasie będziesz musiał wygospodarować długie godziny na wizyty w gabinetach lekarskich. Lepiej zapobiegać niż leczyć, prawda? Pamiętaj, że tylko ty kontrolujesz swoje życie i rozkład zajęć. Ustal sport jako jeden z priorytetów.

#5 Uwierz, że wszystko jest możliwe i zacznij od siebie

Zdrowe odżywianie, sport, coraz lepsza wydolność i kondycja – każdy ma szansę osiągnąć wysoki poziom, jeżeli tylko ruszy z miejsca. Jeżeli masz nadwagę i wydaje ci się, że od szczupłej sylwetki dzielą cię lata świetlne, zmień myślenie. To nie jest powód, aby nie robić nic. Każdy krok zbliża cię do realizacji własnych celów!

Zahamowanie epidemii otyłości warto zacząć od siebie – poprzez redukcję wag, zmianę nawyków żywieniowych lub motywację dla innych. Człowiek potrafi czynić cuda, a przecież praca nad sobą z cudami nie ma wiele wspólnego… Trzymamy kciuki!