Jak mieć powera w okresie jesienno-zimowym?

2017-10-27 Jak mieć powera w okresie jesienno-zimowym?


Przez chwilę w Polsce rozgościła się przepiękna jesień, ale pora wrócić do deszczowej i coraz chłodniejszej aury. Często zastanawiamy się, co może nam dać porządnego kopa? Zastrzyk energii, który pozwoli oprzeć się aurze i chęci do ciągłego „nic nie robienia”? Czy istnieją skuteczne metody? Każdy musi znaleźć swój własny, złoty środek, ale nasze propozycje na pewno was zainspirują!

#Śniadanie na słodko

Odżywcze, kolorowe, słodkie śniadanie to porządny kop z rana. Sprawa wydaje się oczywista, ale pomijanie śniadania to powszechny zwyczaj. Jeżeli nie lubicie jadać sycących śniadań, takich jak owsianka, postawcie na koktajle warzywno-owocowe, z dodatkiem prawdziwego miodu i soku z cytryny. Słodka porcja witamin poprawia humor, jest szybka w przygotowaniu i daje energię na cały poranek.

#2 Kawa bez mleka

Jeżeli pijecie białą kawę, spróbujcie wypić ją bez mleka, a przynajmniej pierwszy kubek. Aromat kawy jest wtedy o wiele silniejszy, a sama kawa kopie szybciej. Spróbujcie dodać do kawy odrobinę cynamonu i czarnego pieprzu – efekt mocy gwarantowany! Pamiętajcie też, że słodzenie kawy nie wzmacnia efektów pobudzenia. 

#3 Regularne treningi rano

Paradoksalnie, jesienią i zimą dobrze jest wstać nieco wcześniej na poranny trening. Rozgrzane ciało i mięśnie bardzo skutecznie przeganiają senność, poczucie ociężałości i zmęczenia, a przede wszystkim – brak chęci do pracy. Po porannej siłowni o wiele chętniej jedzie się do pracy. To mieszanka endorfin i ogromnej satysfakcji. Dodajmy, że treningi o dowolnej porze, kilka razy w tygodniu, dają żelazną odporność na infekcje. 

#4 Pilnuj snu

Czasem kusi nas, aby przedłużać dobę. Późne chodzenie spać w okresie jesienno-zimowym potęguje poczucie osłabienia i ogólnego rozbicia. Przestaw się na czas zimowy i śpij minimum 6 godzin. To najprostsze i zarazem najtrudniejsze do zrealizowania założenie!

#5 Pij wodę

Jesienią nie chce nam się wypijać tak dużych ilości wody, jak latem. Jest na to sposób. Postaw na biurku litrowy dzbanek lub butelkę z wodą. Staraj się w ciągu dwa wypić dwa takie dzbanki, stopniowo. Dzięki temu nawodnienie masz pod kontrolą, a to podstawa dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. 

#6 Urozmaicaj swoje posiłki

Nudne jedzenie jesienią i zimą to prosta droga do sięgania po przetworzoną żywność. Staraj się gotować codziennie, sięgaj po sezonowe warzywa i owoce, rozpieszczaj się w kuchni. Dzięki temu wiesz, co jesz, dostarczasz sobie energii, a przy okazji odrywasz się od ciągłej pracy. Jeżeli męczy cię siedzenie w kuchni, zaproś bliskich do wspólnego gotowania. Niech każdy przygotuje jeden element wspólnego posiłku! 

#7 Ruszaj się, ile tylko możesz

Niech jesienna aura nie sprawi, że zrezygnujesz ze spacerów, a nawet dochodzenia do pracy piechotą. Sam trening na siłowni to za mało, jeżeli prowadzisz siedzący tryb życia. Staraj się chodzić po schodach i nie dojeżdżać wszędzie samochodem. To poprawia kondycję, daje lepsze samopoczucie i więcej energii, zwłaszcza, jeżeli powietrze jest rześkie, a nawet mroźne. 

Żadna z tych wskazówek nie zamieni was w idealnie zmotywowanych i pełnych energii ludzi. To jedynie małe, sprawdzone drogowskazy, bo tylko wy decydujecie, jak dbacie o siebie, zwłaszcza w trudnym, jesiennym okresie. Trzymamy kciuki!