Zimowe śniadania

2017-11-16 Zimowe śniadania


Niestety, od zimy nie ma odwrotu, ale to nie powód, by się poddawać! Zimowe treningi dają energię i zwiększają naszą odporność, ale dzień warto zacząć przede wszystkim od solidnego śniadania. Co rozgrzeje nas zimą i jakie posiłki warto serwować sobie nie tylko w leniwe weekendy?

Gorące owsianki

Owsianka to jedno z najszybszych i najpożywniejszych śniadań. W zimę jej moc nabiera szczególnego znaczenia, bo gorąca, rozgrzewająca porcja słodkiej owsianki stawia na nogi lepiej niż kawa! Zamiast płatków owsianych możemy wykorzystać również dowolną kaszę, na przykład jaglankę. Wykorzystajcie ulubione mleko (krowie lub roślinne), orzechy, rozgrzewające dodatki, takie jak cynamon i miód oraz owoce. Świetnie sprawdzi się jabłko lub banan. Wszystkie składniki wystarczy poddusić przez chwilę w rondlu i wyśmienite śniadanie gotowe!

 

Zapiekane jajka

Cudownie szybkie, bardzo smaczne i sycące! Choć ceny jaj poszybowały ostatnio w górę, to wciąż jeden z najlepszych sposobów na zdrowe i rozgrzewające śniadanie. Przyda się tutaj żeliwna patelnia, którą można w całości włożyć do piekarnika. Jajka sadzone z dodatkiem ulubionych warzyw będą gotowe w 10-15 minut.

 

Zielone warzywa z patelni

Wiosną i latem warzywa najchętniej zjadamy surowe lub w postaci szybki koktajlów – dzięki temu ich wartość odżywcza zostaje zachowana. Zimą o wiele lepiej smakują z patelni, kiedy aromat roznosi się po całej kuchni, a ciepłe danie trafia prosto do żołądka. Najlepiej dusić je na niewielkiej ilości oleju (1 łyżeczka wystarczy), w dosyć krótkim czasie. Szpinak potrzebuje zaledwie kilka minut! Podawajmy go z jajkami i świeżym awokado. A może macie inne, ulubione warzywa z patelni?

 

Naleśniki

Zdrowe naleśniki z mąki gryczanej, z dodatkiem warzyw i ulubionych dodatków to kapitalny początek dnia. Można je przygotować dzień wcześniej i odgrzać w piekarniku. Jeżeli wolicie wersję na słodko, pomyślcie o karmelizowanych jabłkach i gruszkach. Coś pysznego! Podawajcie z jogurtem naturalnym i towarzystwie aromatycznej, czarnej kawy z nutą cynamonu.

 

Kawa

Poranna kawa powinna porządnie rozgrzewać. Pijcie ją bez mleka, najlepiej parzoną. Dodajcie do niej niewielką ilość cynamonu, czarnego pieprzu i sproszkowanego imbiru. Już sam aromat mocno was rozgrzeje i da kopa na cały, aktywny dzień!

Jedzcie śniadania. Pilnujcie, aby zawsze znalazły się w nich pełnowartościowe produkty, które będą waszą solidną bazą energii.