Zagrajmy w ZIELONE

2018-04-19 Zagrajmy w ZIELONE


Nie od dziś mówi się, że zielony to kolor natury, nadziei. Kojarzy nam się ze spokojem, wyciszeniem i relaksem – to kolor zapowiadający tak długo wyczekiwaną wiosnę

Szpinak   

Dlaczego warto jeść szpinak? W jego zielonych liściach znajdziemy witaminy i składniki odżywcze takie jak witamina C, witaminy z grupy B, potas, magnez czy żelazo.
Szpinak sprawdza się jako składnik diety odchudzającej ze względu na niską kaloryczność, pozytywnie wpływa na zwalczanie niedokrwistości i jest bogaty w przeciwutleniacze, które zwalczają wolne rodniki odpowiedzialne za rozwój nowotworów i przedwczesne starzenie się skóry.  Dodatkowo szpinak korzystnie wpływa na zdrowie układu sercowo-naczyniowego – niweluje ryzyko rozwoju choroby miażdżycowej, a dzięki zawartości magnezu jego jedzenie jest szczególnie zalecane osobom narażonym na stres.
Karczoch
Karczochy kojarzą nam się głównie z suplementami diety wspierającymi funkcje wątroby.
Zawarte w tych charakterystycznie wyglądających warzywach substancje rzeczywiście wpływają pozytywnie na pracę wątroby i układu pokarmowego, ale oprócz tego karczochy są bardzo smaczne! Cynaryna zawarta w karczochu wspiera procesy trawienia, przyspiesza metabolizm i działa ochronnie na wątrobę. To doskonały wybór dla osób na diecie odchudzającej, ponieważ dzięki zawartości inuliny po zjedzeniu karczocha zostaje ograniczone uczucie nadmiernego głodu. Ponadto karczochy to doskonałe źródło witamin A, C i E oraz żelaza, wapnia czy magnezu.
Jarmuż
Jarmuż to warzywo nadal mało doceniane w kuchni polskiej, a szkoda! W jego podłużnych liściach znajdziemy między innymi cenne witaminy C i K oraz żelazo i błonnik pokarmowy. Dzięki niskiej kaloryczności  jarmuż sprawdzi się w diecie osób odchudzających się. Ponadto jarmuż jest bogaty w przeciwutleniacze, które sprzyjają ograniczeniu ryzyka rozwoju nowotworów, jego jedzenie wspiera prawidłową pracę układu odpornościowego i wpływa na piękny wygląd włosów, skóry i paznokci.
 Zielona papryka
To niepozorne warzywo jest doskonałym źródłem kwasu foliowego, który wspiera prawidłowy rozwój płodu, dlatego jest szczególnie zalecana kobietom w ciąży. Ponadto zielona papryka wpływa na zdrowie układu nerwowego, jest bogata w witaminę E i wspiera prawidłową przemianę materii.

Por
Por to warzywo, które doceniają osoby odchudzające się – jest niskokaloryczny, lekkostrawny i smaczny.  Dzięki stosunkowo wysokiej zawartości żelaza jedzenie porów jest zalecane osobom ze zdiagnozowaną anemią. Dodatkowo por sprzyja procesom detoksykacji organizmu. Można spożywać go w formie surowej, podsmażonego czy ugotowanego w zupie – to niezwykłe warzywo w każdym wydaniu wesprze zdrowie naszego organizmu i zaskoczy walorami smakowym.
Brokuł
Brokuły, zaraz obok porów i jarmużu, idealnie sprawdzą się jako składnik w diecie odchudzającej. Są niskokaloryczne, lekkostrawne i stanowią doskonałe źródło błonnika pokarmowego. Zawierają cenne witaminy między innymi witaminę A, witaminy z grupy B czy witaminę C. Brokuły pozytywnie wpływają na detoksykację organizmu, mają właściwości przeciwzapalne i wspierają prawidłowa pracę układu sercowo-naczyniowego. Przygotujesz z nich zupy klasyczne, kremy i sałatki, chociaż tak naprawdę nawet w pojedynkę brokuł smakuje bardzo dobrze.
Zielona cukinia
Cukinia to doskonałe źródło witaminy A, B i C, jest niskokaloryczna i lekkostrawna, dlatego nadaje się dla osób na diecie odchudzającej i dbających o linię. Cukinia korzystnie wpływa na procesy trawienia, a dodatkowo sprzyja detoksykacji organizmu. Nic dziwnego, że co roku znajduje coraz szersze grono wielbicieli w Polsce. Można ją podsmażyć, grillować, dusić, piec i faszerować i za każdy razem doda serwowanym posiłkom świeżości.
 Kapusta
Kapusta to warzywo, które często gości na stołach Polaków, jest niskokaloryczna i stanowi doskonałe źródło witaminy A odpowiedzialnej za zdrowy wzrok i piękną skórę. Kapusta wspiera prawidłową pracę układu odpornościowego i sprzyja niwelowaniu obrzęków związanych ze stanami zapalnymi oraz zatrzymywaniem nadmiernej ilości wody w organizmie. W niepozornej główce kapusty znajdziemy też wapń, magnez, potas, kwas foliowy czy żelazo – jest bardzo bogatym źródłem mikroelementów
Ogórek
Ogórki są niskokaloryczne, są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego, świetnie nawadniają organizm, a przy tym wspomagają usuwanie nadmiaru wody z organizmu. Wszystko to sprawia, że te ogórki są nieodłącznym składnikiem diety odchudzającej. Ponadto ogórki mają właściwości detoksykujące organizm, niwelują objawy zgagi i są doskonałym źródłem przeciwutleniaczy.
Oprócz kuchni ogórki znajdziemy także w laboratoriach kosmetycznych – za sprawą właściwości oczyszczających, tonizujących i niwelujących opuchliznę, ogórki są nieocenionym składnikiem kremów, żeli oczyszczających, maseczek, szamponów do włosów czy toników do twarzy.
Ogórki najlepiej smakują w okresie letnim, jednak dzięki hodowli szklarniowej przez cały rok możemy cieszyć się ich prozdrowotnym działaniem.
Zielone warzywa stanowią cenne źródło wielu witamin i minerałów, wprowadzenie ich do codziennej diety urozmaici nasze posiłki i korzystnie wpłynie na prawidłową pracę organizmu.


Dla swojego zdrowia postaw na zielone!