Dlaczego warto być FIT MAMĄ?

2018-04-26 Dlaczego warto być FIT MAMĄ?


Dziecko może dla kobiety oznaczać dosłownie wszystko: największą radość, największe zmartwienia, świat przewrócony do góry nogami, brak czasu, spełnienie lub ciągłe wyrzuty sumienia. Wiele mam boryka się z myślą, że czas poświęcony sobie, czas na ćwiczenia lub wyjście z domu, to zaniedbanie względem malucha. Czy na pewno?

„Kiedy zostałam matką, długo wydawało mi się, że muszę być dostępna cały czas, na każde skinienie. Kiedy po raz pierwszy wyszłam na basen, poczułam się z jednej strony wspaniale, a z drugiej fatalnie. Minęła 21.00, dzieci śpią, ja pływam, a równocześnie mam koszmarne wyrzuty sumienia, że nie jestem w domu, przy dzieciach. A jednak, dom się nie zawalił” – opowiada Monika, mama dwójki dzieci.

Jej słowa pokazują, jak wiele barier tkwi w naszej głowie, a nie w otoczeniu. To nam przychodzi się zmierzyć z przekonaniem, że „nie mamy czasu na siłownię, bo i tak jest go jak na lekarstwo”.

Jaka wobec tego jest szansa na zostanie „fit mamą”? Ogromna!

#1 Dbaj o siebie, a to zaprocentuje!

Zrzucanie wagi po ciąży to koszmar dla wielu kobiet. I wiele właśnie ze względu na lęk przed poświęcaniem sobie czasu nie radzi sobie z tym tematem. Tymczasem wszystko jest kwestią porozumienia się z otoczeniem. Daj znać innym, że chcesz chodzić na siłownię, na basen, biegać. To zaledwie kilka godzin w tygodniu, które sprawią, że:

- będziesz lepiej czuła się sama ze sobą

- twoje ciało będzie ci wdzięczne, a więc będziesz miała więcej energii

- będziesz miała poczucie kontroli

- będziesz miała czas na to, aby przerobić własne emocje, „wyżyć się”

- nie będziesz sfrustrowana i wiecznie przemęczona

#2 Co jest potrzebne fit mamie?

Oczywiście można ćwiczyć w domu, ale… zawsze znajdzie się coś, co skutecznie ci przeszkodzi. Właśnie dlatego polecamy wyjście z domu na zajęcia zorganizowane. Zumba, Pilates, Shape, ABS – to świetna okazja nie tylko do tego, aby się poruszać, ale także spotkać się w gronie innych kobiet, poddać się muzyce, całkowicie zmienić otoczenie. Właśnie to, oprócz samej aktywności fizycznej, jest niezbędne.

#3 Czy fit mama powinna czegoś unikać?

Powrót do formy po porodzie powinien być stopniowy. Czasem jednak młoda mama marzy, aby w tydzień zamienić się z powrotem w sportową maniaczkę. Lepiej być ostrożnym! Jeśli nie mamy pewności, co nam służy, a co nie, wystarczy zapytać o poradę trenera personalnego. Ułoży nam specjalny plan treningowy, który będzie skrojony na miarę sił i możliwości.

Jaki wniosek powinien płynąć z tego artykułu? Jeśli jesteś matką i stawiasz siebie na samym końcu, wcześniej czy później zmierzysz się z przykrymi konsekwencjami. To, czego potrzebujesz to nie tylko ruch, aktywność, to także czas wyłącznie dla siebie, endorfiny i satysfakcja z bycia kobietą – zadbaną, wolną i pewną siebie. Trzymamy kciuki!