Błędy żywieniowe, które oddalają Cię od sukcesu

2018-05-21 Błędy żywieniowe, które oddalają Cię od sukcesu


Wystarczy zmienić kilka rzeczy, by łatwiej osiągnąć swoje cele. Pozwól, że przedstawię Ci błędy, które występują u większości osób. Może jeden lub więcej z nich popełniasz także i Ty?

1. POMIJANIE ŚNIADAŃ
Znasz ten scenariusz, gdy naciskasz „drzemkę” na telefonie, budzisz się zdecydowanie za późno i nie masz czasu na zjedzenie śniadania, już nie mówiąc o jego przygotowaniu? To bardzo duży błąd. Omijanie śniadań nie spowalnia naszego metabolizmu jak to mówią mity, ale sprawia, że jesteśmy głodni, w sklepie kupujemy na szybko drożdżówkę i bum. Odpowiednia ilość energii nie zostaje dostarczona do organizmu, stąd to uczucie ospałości, brak koncentracji. Brak naładowanej baterii skutkuje chęcią wypicia dużego kubka kawy. Daję ona chwilowego kopa, ale należy pamiętać, że wypłukuje także ważne składniki, m.in. magnez i wapń. Na dodatek do kawy najczęściej sięga się po muffina, croissanta czy inną słodycz. No i śniadanie można uznać za bezwartościową masakrę.

2. DIETA 1000 KCAL
Ten, kto wymyślił diety 1000 kcal, 3-dniowe głodówki czy inne detoksy zdecydowanie nie miał dietetycznego wykształcenia. Każdy ma indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne. Mitem jest stwierdzenie, że im mniej będę jeść, tym szybciej schudnę. Podstawowa przemiana materii to jak sama nazwa wskazuje podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne, jakie trzeba dostarczyć organizmowi na procesy w nim zachodzące. Jeśli odpowiednia ilość energii nie zostanie przyjęta, metabolizm zostanie spowolniony i zacznie odkładać się tkanka tłuszczowa (ciało tak właśnie broni się przed brakiem pożywienia). To wszystko będzie potęgowało uczucie wiecznego głodu. W pewnym momencie organizm na tyle się zbuntuje, że nie wytrzyma i zacznie domagać się jedzenia (i to najczęściej niezdrowego) z podwójną siłą. A co za tym stoi? Efekt JOJO! Prze niego waga zamiast maleć to wzrośnie i to nie z powodu większej ilości mięśni, tylko większej ilości tłuszczu i nagromadzonej wody.
3. ZA DUŻO BEZWARTOŚCIOWYCH PRODUKTÓW W CODZIENNYM JADŁOSPISIE
Chyba wiadomo, o co chodzi…. Słodycze i jedzenie typu fast-food. Uwierzcie mi, że są to produkty, które nie wnoszą ABOLUTNIE NIC DOBREGO! Sieją tylko spustoszenie w organizmie, powodując szybki wzrost energii, a następnie równie szybki jej spadek. Nie zawierają żadnych witamin i minerałów. Wystarczy spojrzeć na etykiety, by zobaczyć, jak bardzo naładowane są chemicznymi substancjami.
Wiadomo, jesteśmy tylko ludźmi i nie mówię, że raz na jakiś nie możesz zjeść czegoś takiego, nie możemy być więźniami kurczaka z ryżem, ALE naucz się żyć bez takich produktów. Zobaczysz, że przestaną Ci smakować.

4. ZA DUŻO I ZA POŹNO NA KOLACJĘ
Kojarzysz to uczucie, kiedy siadasz przed telewizorem po pracy zmęczony i rozleniwiony? Ostatnia rzecz, która Ci przychodzi na myśl to zrobienie pełnowartościowego posiłku? No więc otwierasz lodówkę i jesz co ci wpadnie w rękę?
Zmobilizuj się, by najpierw przygotować sobie coś, a później to zjeść, a nie stać przy lodówce, nie mając pojęcia, ile już zjadłeś. Kiedy wyłożysz sobie na talerz kilka produktów, będziesz świadomy tego, jaką porcję zjadłeś i łatwiej Ci będzie przestać.

 

Jeśli wyeliminujesz te 4 błędy żywieniowe to gwarantuję Ci, że będziesz na lepszej drodze to zdobycia swojej wymarzonej sylwetki. Poza tym będziesz mieć więcej wigoru, energii i chęci do życia, bo tak właśnie się dzieje, gdy zaczynasz eliminować szkodliwe produkty i zmieniasz nawyki o 180 stopni. Nie chodzi o to, żebyś był więźniem diety, liczył kalorie i makroskładniki nawet z sałaty. Chodzi o zmianę Twojego stylu życia, polepszenie kondycji i zdrowia.