Trening aerobowy i spalanie tłuszczu podczas budowania masy mięśniowej

2018-05-28 Trening aerobowy i spalanie tłuszczu podczas budowania masy mięśniowej


Prawdopodobne jest budowanie mięśni oraz spalanie tłuszczu w tym samym czasie, jednak niemożliwe jest robienie tych dwóch rzeczy w tym samym tempie. Oczywiście taka opcja pasuje każdemu. Kto by nie chciał mieć pięknie zbudowanych mięśni i jednocześnie odtłuszczonej i wymodelowanej sylwetki? Jakby tego było mało, wiele problemów jest z treningiem aerobowym i budowaniem masy. Aeroby kojarzą się wszystkim z redukcją, a redukcja to proces odwrotny do budowania masy mięśniowej.. Więc jak to jest naprawdę?

        Będąc na masie czy na redukcji, obowiązkowo musisz wykonywać trening aerobowy. Masując zmniejsz intensywność treningu cardio i czas jego trwania. Wystarczy np. 5-15 min. biegu na bieżni stacjonarnej na początku treningu w ramach rozgrzewki i 5-15 min. na końcu. Istnieje jeszcze interwałowy trening cardio, który nawet sprzyja budowaniu masy mięśniowej. Jeżeli połączysz trening siłowy z interwałami, to otrzymasz idealny program treningowy, dzięki któremu możesz nabrać czystej, beztłuszczowej masy mięśniowej. Szczególną uwagę należy zwracać na częstość akcji serca podczas wykonywania treningu aerobowego. Chodzi o to, że różny rytm pracy serca, różnie wpływa na organizm.
Trening cardio stymuluje przyspieszenie wszystkich procesów zachodzących w twoim organizmie. Wyjątku nie stanowią procesy metaboliczne, od których zależy również wyprowadzenie produktów rozpadu, a co za tym idzie, także regeneracja tkanek mięśniowych. Mięśnie szybciej się regenerują, regeneracyjno-treningowy cykl przyśpiesza, a to stwarza możliwość do ich wzrostu. W taki sposób, prawidłowo dopasowany do programu trening cardio, stanowi anaboliczny składnik twojego postępu treningowego.

Oprócz tego, należy zauważyć, że trening aerobowy zwiększa funkcjonalną kondycję organizmu również w trakcie treningu właściwego. A wzrost wydajności w procesie treningowym ma bezpośredni wpływ na rozwój masy mięśniowej.

Dodatkowo, podczas regularnych treningów cardio, procent tkanki tłuszczowej w mięśniach znacząco się zmniejsza, a większości zdecydowanie zależy na beztłuszczowej masie mięśniowej.