Dlaczego nie chudnę?

2018-07-06 Dlaczego nie chudnę?


Czy odchudzanie może stanąć w miejscu? Wydawałoby się, że zbilansowana dieta i ruch to gwarancja sukcesu. I owszem, tak się stanie, ale warto przestrzegać kilku zasad, które ułatwią pracę organizmowi, przez co efekty będą bardziej widoczne. Jak wiadomo – spalanie tłuszczu to wyjątkowo ciężka praca!

Jeżeli twoja dieta ciągle nie przynosi rezultatów, najlepiej zwrócić się o pomoc do dietetyka i trenera personalnego. Przyjrzyjmy się również kilku czynnikom, które mogą wpływać na to, dlaczego ciało radzi sobie z odchudzaniem lub nie.

#1 Zbyt mało zróżnicowane treningi

Niestety, organizm przyzwyczaja się do zestawu ćwiczeń, jaki wybieramy. Nawet, jeżeli jest to bieganie, które uchodzi za najlepszy „spalacz tłuszczu”. Tymczasem ciało lubi element zaskoczenia, swoisty szok, dlatego właśnie tak dobrze działają treningi interwałowe. Jeśli nie wiesz, jaki typ ćwiczeń da ci „turbo doładowanie”, poproś o konsultację trenera personalnego.

#2 Unikasz pewnych produktów żywnościowych

Samodzielne ułożenie odpowiednio zbilansowanej, zdrowej diety to ogromne wyzwanie. Dlaczego? Trzeba dobrze dobrać proporcje tłuszczów i węglowodanów. Wiele osób na diecie całkowicie wycofuje węglowodany, zdrowe tłuszcze i wszelkiego rodzaju cukru, opierając się wyłącznie na sałatkach warzywnych lub niskokalorycznych zupach i koktajlach. Tymczasem nasz organizm bardzo potrzebuje wszystkich składników, bez nich możemy być absolutnie pewni, że spotka nas efekt jojo. Jeśli więc nie chudniesz lub przestałeś chudnąć – zapewne popełniasz jakiś błąd w żywieniu.

#3 Zaniedbujesz treningi siłowe

Osoby, którym bardzo zależy na zrzucaniu kilogramów, zazwyczaj boją się treningów siłowych. Ulegają przekonaniu, że lepiej poświęcić się spalaniu tłuszczu, poprzez treningi aerobowe, niż skupiać się na mięśniach. To błąd! Ciężar pozwala lepiej spalać tłuszcz, bo podkręca tempo przemiany materii. Co więcej, jak wykazują badania - 1kg mięśni spala mniej więcej 22 kalorie dziennie. To dodatkowy bonus ;) Koniecznie zapytaj trenera na siłowni, jaki zestaw ciężarów i w jakich seriach będzie dla ciebie odpowiedni. Efekty przerosną twoje najśmielsze oczekiwania.

#4 Zapominasz o piciu wody

Tak, woda bardzo pomaga organizmowi w walce z zalegającym tłuszczem. Dodatkowo wspomaga usuwanie zanieczyszczeń i toksyn, daje energię, poprawia funkcjonowanie. 2-3 litry w ciągu dnia to minimum, zwłaszcza, jeżeli trenujemy.

#5 Nie jadasz regularnie

To zdecydowanie największa zmora osób dbających o sylwetkę. Czasem ciężko zachować przepisowe 2-3 godziny pomiędzy posiłkami, zwłaszcza, jeśli jesteśmy w pracy. Sposobem na to są małe przekąski, które możemy mieć zawsze przy sobie: kefir, owoce, garść orzechów, suszone owoce, zdrowe batony. Ważne, aby nigdy nie chodzić głodnym!

#6 Żyjesz w stresie

Stres, lęk, bezsenność – to główni sprawcy zastojów w przemianie materii. Do tego dochodzą kompulsywne napady głodu, dołki psychiczne, fatalne samopoczucie. Jeśli chcesz dbać o ciało, pamiętaj, by zacząć od głowy. W zdrowym ciele, zdrowy duch – i odwrotnie!