Najlepsze zajęcia dla zdrowia

2018-08-26 Najlepsze zajęcia dla zdrowia


Joga, stretching, zdrowy kręgosłup, pilates – te zajęcia nie są obce paniom, z kolei panowie, zwłaszcza ci „zafiksowani” na punkcie podnoszenia ciężarów, często uważają je za zbędne. To duży błąd! Dlaczego warto włączyć takie ćwiczenia w swój tygodniowy plan treningowy?

Stretching

Podstawowe zajęcia rozciągające, dedykowane każdemu – bez względu na kondycję i rodzaj aktywności fizycznej, którą wybierają podczas swoich treningów. Podczas stretchingu wykonujemy szereg ćwiczeń oddechowych, rozluźniających ciało i rozciągających poszczególne partie mięśniowe. Oczywiście istnieją również poziomy zaawansowania i stopnie trudności, ale w trakcie zajęć każdy może wybierać odpowiednie natężenie ćwiczeń dla siebie. Co ważne – stretching to także spalanie kalorii! A oprócz tego uelastycznimy nasze ciało, zwiększymy ruchliwość stawów, a dzięki rozciągnięciu mięśni – wysmuklimy sylwetkę.

Zdrowy kręgosłup

To zajęcia dedykowane każdej osobie, która pracuje w pozycji siedzącej lub… stojącej. W jednym i drugim przypadku kręgosłup cierpi, a z czasem zwyczajne pobolewanie może przerodzić się w schorzenia. Ich leczenie jest kosztowne i długotrwałe.

Zdrowy kręgosłup to ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące i wzmacniające różne grupy mięśniowe. Pomagają one wyrobić prawidłową postawę ciała, poprawiają stabilizację kręgosłupa oraz zmniejszają napięcie mięśni. Zdrowy kręgosłup to bardzo ważne zajęcia, które wprowadzone na stałe do swojego grafiku zajęć, realnie zmniejszają bóle w okolicach pleców i wpływają na nasze samopoczucie.

Pilates

Idealne zajęcia dla osób, które chcą wysmuklić sylwetkę, zadbać o płaski brzuch, a także rozciągnąć mięśnie. Pilates to ćwiczenia, polegające na wykonywaniu płynnych, powolnych, ale równocześnie precyzyjnych ruchów, głównie w obrębie mięśni obwodu brzucha, pleców oraz talii. W trakcie pilatesu będziemy się mogli zrelaksować przy spokojnej muzyce oraz popracować nad rozciąganiem.

Joga

Joga na siłowni najczęściej odbywa się na poziomie podstawowym lub średniozaawansowanym, co oznacza, że można dołączyć do zajęć w każdym momencie i praktykować podstawowe pozycje, które pozwalają rozładować stres i napięcie, rozciągnąć mięśnie, zadbać o sylwetkę, a także pracować nad dobrym samopoczuciem. Joga to wysiłek, który się opłaca, bo każde zajęcia przyniosą postępy i pożądany efekt.

Można wybrać dowolne zajęcia z opisanych powyżej, a jeszcze lepiej – wybrać kilka i uczęszczać na nie dwa, trzy razy w tygodniu. Już po pierwszych kilku zajęciach poczujecie, że wasze ciało jest rozluźnione, a mięśnie chętne do pracy i wysiłku. Panie ucieszą się również z wysmuklonej sylwetki!