Weganin na siłowni

2018-09-06 Weganin na siłowni


Wiele osób, dbających o formę, ćwiczących na siłowni, a nawet zajmujących się sportem zawodowo, nie wyobraża sobie życia bez jednego dania: kurczaka z ryżem. Idealna kompozycja białka i węglowodanów, a samo danie jest szybkie w przygotowaniu, smaczne i łatwo spakować je ze sobą. Być może dlatego tak silnie tkwi w nas przekonanie, że dieta wegańska i wegetariańska nie jest dobra dla osób aktywnych fizycznie. Jeżeli zastanawiasz się nad opcją porzucenia mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego, podpowiemy ci, czy możesz liczyć na piękne mięśnie i siłę.

Mięso, czyli białko. Doskonale przyswajane przez ludzki organizm i budujące masę mięśniową. Jednak zarówno weganie, jak i wegetarianie znają mnóstwo innych, doskonałych źródeł białka, które wcale nie dyskredytują ich, jako osoby, mogące rzeźbić sylwetkę. Idealnym przykładem na to stanie się Torry Washington, który jest weganinem. Jego ciało mówi samo za siebie, prawda?

pin

Białko w diecie wegańskiej

Cały „sekret” tkwi wyłącznie w odpowiednio zbilansowanej diecie. Białka dostarczą ci różne produkty, które są w dodatku naprawdę zdrowe!

W komosie ryżowej znajdziesz 4,4 g białka na 100 gram. W tofu aż 7,4, w amarantusie 13,6, w soczewicy 7,6, a w orzechach aż 19,3. Sporo białka posiadają również nasiona chia, otręby i strączki.

Jeżeli nie wiesz, w jaki sposób zbilansować ilość białka w swojej wegańskiej diecie, nie masz się czym martwić. Wystarczy, że pójdziesz do dietetyka. Otrzymasz komplet przepisów, dzięki którym szybko zrozumiesz, jak łączyć ze sobą produkty.

Czy dieta wegańska daje siłę i wytrzymałość?

Tak! Najlepszym przykładem będzie amerykański ultramaratończyk Scott Jurek, który jest zadeklarowanym weganinem od 1999 roku. Przyznacie, że gdyby był słaby, nie przebiegłby tak rzeźniczej trasy…

pin

Brak pomysłów na wegańskie potrawy

Znam wiele osób, które z dnia na dzień chcą rzucić mięso. Budzą się rano i chwilę później okazuje się, że nie mają nic na kanapki. Najłatwiej więc kupić wędlinę i tak właśnie kończy się ich pomysł na weganizm. A wystarczy się przygotować. Znaleźć kilka przepisów w Internecie i próbować, tak długo, aż kilka z nich stanie się łatwych do zapamiętania. Nowa kuchnia to konieczność poznawania smaków i szukania alternatyw. Trzeba poświęcić na to czas, mając na uwadze, że nie ma nic ważniejszego, niż skupienie się nad własnym odżywianiem.

pin

Warto również zaopatrzyć spiżarnię w różne suche produkty, takie jak soczewice, kasze, pestki, fasolę, tahinę. Mając je pod ręką, od razu łatwiej będzie komponować proste i smaczne potrawy.

Co za miast kurczaka z ryżem?

Ryż plus produkt wysoko białkowy, a więc strączki, grillowane lub marynowane tofu, garść orzechów albo cieciorki. A do tego koniecznie warzywa. Innym, szybkim rozwiązaniem będzie np. kanapka z hummusem (obecnie jest łatwo dostępny w każdym markecie), makaron z pesto z groszku (szybki i smaczny), sałatki warzywne z dodatkiem czerwonej fasoli, pasztet z soczewicy, tofucznica, serek z nerkowców, pasta ze słonecznika – to zaledwie kilka przykładów!

Dieta wegańska może się okazać zbawienna dla twojego zdrowia, ale wszystko trzeba robić z pomysłem i wiedzą. Trzymamy kciuki i pamiętaj, że kto szuka, nie błądzi.