Kresa biała

2017-03-24 Kresa biała


Ten artykuł jest skierowany głównie do Pań, ale jeśli Ty drogi czytelniku, który już niedługo będziesz musiał skręcać łóżeczko, malować ściany na kolor hmmm… oczywiście na kolor, który wskaże Twoja partnerka ;) zauważysz że Ona po porodzie ma dziwnie wyglądający brzuch z kraterem w środku i w momencie napięcia wychodzi jej z brzucha alien ;) to wiedz, że coś się dzieje...

Problem stosunkowo częsty, szczególnie u Pań, które za bardzo uwierzyły specjalistom i specjalistkom z różnych źródeł ;) ale co najgorsze zaufały im i poszły na fitnessy, crossfity, abs-y, stalowe pośladki  i inne wynalazki za wcześnie, nieprzygotowane, ale zagotowane chęcią spalenia zbędnych kilogramów.

Zbyt szybki powrót do aktywności i brak kontroli nad mięśniami, brak też bardzo często konkretnych informacji ze strony lekarzy, położnych, fizjoterapeutów powoduje problemy, które są dość trudne do naprawienia.

Na początku Dziewczyny zróbcie prosty test:

W pozycji leżenia na plecach ugnij nogi i w ruchu jakbyś chciała zrobić „brzuszki” unosząc barki i łopatki lekko do góry zatrzymaj się w górnej fazie ruchu i dwoma palcami zjeżdżaj wzdłuż kresy białej, czyli od mostka do spojenia łonowego. Jeśli rozejście jest większe niż na dwa palce, w którymkolwiek z miejsc na długości kresy białej skonsultuj się z lekarzem.

Zadbajcie o swoje brzuchy, ale od środka. Mięsień prosty brzucha już dostał mocno za swoje i znając Was jeszcze mocno dostanie, więc na początku zostawcie go w spokoju. Pracujcie nad stabilizacją centralną, nad kontrolą miednicy, a już podstawą podstaw będzie praca nad prawidłowym oddechem i uruchomieniem przepony. Mięsień poprzeczny brzucha i mięśnie dna miednicy to Twój priorytet. Nie wykonuj ćwiczeń skręcających. Podejdź do tematu na spokojnie, a już na pewno podejdź do trenera, który ma pojęcie o pracy z tego typu przypadkiem. Taka osoba wie jak podejść do tego na spokojnie i metodycznie poprowadzi Cię przez wszystkie etapy powrotu do pełnej sprawności. Nie ukrywam, że fajnie jeśli Twój trener jest przy okazji, albo raczej przede wszystkim fizjoterapeutą. On wyjaśni Ci dlaczego możesz, albo nawet musisz robić pewne rzeczy, a innych nie możesz wykonywać pod żadnym pozorem. Pewną alternatywą dla Waszego treningu mogą być zajęcia zdrowego kręgosłupa, jogi, pilates, podczas których w miłej atmosferze przygotujecie się do powrotu do pełnej aktywności.

Dziewczyny dużo cierpliwości Wam życzę w powrocie do formy, a Wam Panowie życzę po prostu cierpliwości, Wy już wiecie dlaczego ;)

Krzysiek Łyp

Piona!