#6 powodów, dla których warto ćwiczyć jesienią!

2017-09-22 #6 powodów, dla których warto ćwiczyć jesienią!


Jesienią różnie bywa z treningami, zwłaszcza, jeżeli ktoś zaczynał ćwiczyć wiosną lub latem. Poczucie osłabienia, fatalna pogoda, sezon na przeziębienia, krótkie dni – każdy powód jest dobry, aby zostać w domu. Zazwyczaj w trakcie okresu jesienno-zimowego przybieramy od 2 do 5 kilogramów. Zwiększa się poczucie łaknienia i zdecydowanie za mało się ruszamy. Czy da się coś z tym zrobić? Jak zmotywować się do regularnego chodzenia na siłownię i dlaczego jesień to idealna pora roku, by zacząć ćwiczyć? Oto 6 zupełnie różnych powodów, dla których trening jesienią stanie się oczywistą sprawą!

#1 Koniec z jesienną chandrą

Złe samopoczucie, senność, stany depresyjne, brak energii. Jesień dla wielu osób oznacza stagnację, a nawet zupełny brak chęci do wykonywania codziennych czynności. Uwierz nam – wizyta na siłowni jest lekarstwem na takie emocje! Powodem jest nie tylko wytwarzanie endorfin i pobudzanie mięśni do aktywności. Wystarczy wejść na takie zajęcia jak np. zumba lub po prostu – zobaczyć ludzi ćwiczących w kolorowych strojach, by zyskać większą motywację do działania. Po treningu masz więcej energii, a sam wysiłek fizyczny zaczyna stawać się przyjemnym nawykiem.

#2 Idealny czas na modelowanie sylwetki

Do lata daleko! Masz sporo czasu, aby zająć się swoim ciałem i zacząć wyglądać doskonale w bluzkach na ramiączkach i krótkich spódniczkach. Wcześniej zdarzają się inne okazje do pokazywania smukłej sylwetki, na przykład Sylwester. Po drodze są też święta, a to dodatkowy bodziec, by trenować i spalać kalorie. Pamiętaj również, że na siłowni nie tylko gubisz kilogramy, ale modelujesz sylwetkę, rzeźbisz płaski brzuch, jędrne pośladki – czyli to, na czym najczęściej Ci zależy.

#3 Możesz zacząć akceptować siebie. Właśnie teraz!

Jesień to czas, w którym nie trzeba się spieszyć na siłowni. Nie wyjeżdżamy na urlopy i możemy w spokoju skupić się na tym, aby osiągać zamierzone cele, także te treningowe. Co więcej, czas spędzony na siłowni przynosi większą satysfakcję, daje nam pewność siebie. Po wakacjach w pracy zaczyna się nerwowy okres, wzrasta stres, a letnie rozluźnienie odchodzi w niepamięć. Trening jest doskonałym sposobem na odreagowanie i rozładowanie napięcia. Pamiętaj, że sport to nie tylko ciało, ale również umysł!

#4 Wzrasta Twoja odporność

Regularne treningi o każdej porze roku sprawiają, że nasza odporność znacząco się poprawia. Trudniej się przeziębić, kiedy w chłodny poranek spocimy się, biegnąc do pracy lub gdy w deszczowy dzień zapomnimy założyć czapkę. Jeżeli dołożysz do tego zdrowe odżywianie, możesz uniknąć nawet niegroźnych, krótkotrwałych infekcji.

#5 Pijesz więcej wody, zwracasz uwagę na to, co jesz

Chodząc na siłownię jesienią musisz nawadniać organizm. Jesienią mamy większy problem z piciem odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia, a trening niejako to wymusza. Poza tym – pracując nad sylwetką, bardziej zwracasz uwagę na to, co jesz. Przecież zależy Ci na efektach!

#6 Wzbudzasz podziw

No dobrze, to tylko bonus, ale dla wielu okazuje się ważnym bodźcem do działania. Ćwicząc na przekór pogodzie, nastrojowi i „chęci” stajesz się wzorem dla innych. I na pewno wzbudzasz zazdrość – pozytywną!